Over Ons

Wij houden van spelend rekenonderwijs!

Cardano Games is een startup in BRAINPORT Eindhoven. Samen met mensen uit het onderwijs, streven wij een goede reken-wiskundige basis na. Veel van het reken-wiskunde onderwijs wordt gebaseerd op de 4 hoofdbewerkingen; optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Deze basis is ook cruciaal voor de functionele gecijferdheid. Wij bieden een gedegen opbouw om hieraan te werken, wat volledig uitgetest is door leerkrachten van verschillende groepen en scholen. In samenwerking met de praktijk is het spel KURKEN™ met de handleiding tot stand gekomen

De auteur

Mijn naam is Remco Hoeymans. Ik ben leerkracht in het basisonderwijs en ben ZZP’er als rekenspecialist en bewegend leren expert. Als rekenexpert heb ik onder andere gewerkt voor Zwijsen aan het concept en de handleidingen van de rekenmethode Semsom, voor Wijzer met bewegend leren voor het schrijven van automatiseringstrainingen voor ouder en kind én heb ik mijn eigen bewegend rekenen bundel uitgegeven: ‘Bewegend en spelend rekenen’. Namens Cardano Games ben ik gevraagd om de handleidingen te schrijven voor Kurken. Nadat ze het spel gepresenteerd hadden, was ik meteen enthousiast en werd ik een gedreven lid van Cardano Games. Gedurende het gehele schrijfproces heb ik constant met leerkrachten samengewerkt, waardoor de handleiding zo effectief mogelijk werd voor de praktijk.
Het is nu bijna zo ver, rond de zomervakantie van 2021 komen de eerste handleidingen beschikbaar. Zowel bij het basisspel Kurken met daarbij een opbouw aan de hand van de rekenmuur van Bareka, als een uitbreiding voor diegene die moeite hebben met rekenen én voor de sterke rekenaars. Hierna zullen wij ons aanbod blijven uitbreiden.

Mijn naam is Sertab Koca. Ik ben leerkracht in het basisonderwijs en geef daarnaast vrijwillig kickbokslessen aan diverse leeftijdsgroepen. In het basisonderwijs heb ik vooral ervaring in de bovenbouw. Tijdens mijn werk ga ik vaak op zoek naar nieuwe didactieken en leermiddelen om het leren leuker én effectiever te maken. Vanuit Cardano games ben ik gevraagd om spellen uit te testen in de klas. Wat mij hierin aansprak, was voornamelijk het spelend leren en de ruimte voor differentiatie. De leerlingen zijn daarnaast constant intensief aan het automatiseren en verbreden. Samen hebben we gekeken hoe het spel toe wordt gepast in de praktijk en wat er nog nodig is om het aan te laten sluiten op een brede variatie aan beginsituaties. Ik raakte steeds verder betrokken en ben daarna gevraagd om samen met Remco de kwaliteit van de onderwijsinhoud te waarborgen. Daarbij kijk ik gericht hoe de inhoud van het spel aansluit bij de leerdoelen die centraal staan bij het rekenen.  

Meer weten over ons of een spel bestellen? Stuur een bericht via ons contactformulier en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

SERIOUS GAMES FROM A SMART REGION

logo brainport
logo cardanogames